Konsumenträtt
Vi vill att du ska vara nöjd med att vara kund hos Habo Energi. Därför uppskattar vi att du hör av dig till oss om något inte fungerar som det ska, om du tycker att vi har gjort något fel eller om du är missnöjd med våra tjänster.

Vi vill att du ska vara nöjd med att vara kund hos Habo Energi. Därför uppskattar vi att du hör av dig till oss om något inte fungerar som det ska, om du tycker att vi har gjort något fel eller om du är missnöjd med våra tjänster.
Om du råkar ut för ett avbrott under minst tolv timmar i följd kan du ha rätt till avbrottsersättning eller skadestånd.
När du tecknar elhandelsavtal med oss på distans, via telefon eller på vår webbplats har du alltid möjlighet att ångra dig. Ångerrätten startar när du tecknar avtal med oss och ångerfristen är 14 dagar från den dag avtalet tecknades. För att utnyttja din ångerrätt måste du meddela oss. Det gör du genom att kontakta oss via telefon, mail eller skicka in Konsumentverkets blankett för ångerrätt.
Om du har haft kontakt med vår kundservice och inte är nöjd med beslutet eller hanteringen av din fråga finns det flera instanser du kan vända dig till.
Energicentrum är ett samarbete om energi- och klimatrådgivning för Jönköping, Habo, Mullsjö, Sävsjö och Vaggeryds kommuner som har funnits sedan 1998. Här får du kostnadsfri rådgivning kring energianvändning.