Konsumenträtt

Vi vill att du ska vara nöjd med att vara kund hos Habo Energi.  Därför uppskattar vi att du hör av dig till oss om något inte fungerar som det ska, om du tycker att vi har gjort något fel eller om du är missnöjd med våra tjänster.

Avbrottsersättning

Om du råkar ut för ett avbrott under minst tolv timmar i följd kan du ha rätt till avbrottsersättning eller skadestånd.

Ångra/reklamera köp

När du tecknar elhandelsavtal med oss på distans, via telefon eller på vår webbplats har du alltid möjlighet att ångra dig. Ångerrätten startar när du tecknar avtal med oss och ångerfristen är 14 dagar från den dag avtalet tecknades. För att utnyttja din ångerrätt måste du meddela oss. Det gör du genom att kontakta oss via telefon, mail eller skicka in Konsumentverkets blankett för ångerrätt.  

Klagomål

Om du har haft kontakt med vår kundservice och inte är nöjd med beslutet eller hanteringen av din fråga finns det flera instanser du kan vända dig till.

Oberoende rådgivning

Energicentrum är ett samarbete om energi- och klimatrådgivning för Jönköping, Habo, Mullsjö, Sävsjö och Vaggeryds kommuner som har funnits sedan 1998. Här får du kostnadsfri rådgivning kring energianvändning.

Kontakta oss

Telefon

Ring oss vardagar 8.00-12.00

E-post

Skicka e-post dygnet runt

På plats

Boka en tid för ditt besök så får du bästa service.

Var vill du logga in?

Välj någon av nedanstående tjänster för att logga in.