Felsökning vid strömavbrott

Om strömmen går eller om det uppstår andra problem i elnätet har vi beredskap dygnet runt för att rycka ut och reparera felet.

Innan du felanmäler, följ dessa enkla steg:

  1. Om möjligt, kontrollera om grannarna har ström. I så fall är det sannolikt i din fastighet problemet finns.

  2. Kontrollera om din jordfelsbrytare har löst ut, och återställ den i så fall. Löser den ut igen? Då är det något fel i din anläggning, kontakta en elektriker för att få hjälp att felsöka.

  3. Kontrollera dina egna huvudsäkringar, 3 st som oftast sitter i samband med mätarskåpet. Är någon av dem trasig behöver du byta denna.

  4. Visas L1 L2 L3 i elmätarens display har du spänning fram till din anläggning. Saknar du någon av L1 L2 L3 i displayen betyder det att du saknar spänning fram till din anläggning. Dvs felet ligger i nätet, inte i din fastighet.

  5. Besök vår sida med driftinformation och se om vi redan känner till avbrottet. 

Om ovanstående inte har löst problemet bör du felanmäla till oss på telefon 036-860 24 00.

Kontakta oss

Telefon

Ring oss vardagar 8.00-12.00

E-post

Skicka e-post dygnet runt

På plats

Boka en tid för ditt besök så får du bästa service.

Var vill du logga in?

Välj någon av nedanstående tjänster för att logga in.