Har du en adress som slutar på @habo.net skall följande inställningar användas:
Inkommande e-post (Port 143) | mail.habo.net |
Utgående e-post (Port 587) | smtp.habo.net |
Användarnamn | Din e-postadress |
Lösenord | Ditt lösenord |
SSL ska inte användas. |
För att få åtkomst till HaboNets utgående mailserver och därmed kunna skicka e-post, så måste du verifiera att du är HaboNet-kund. Detta gör du genom att använda SMTP-autentisering där du använder din e-postadress och ditt lösenord. Utgående e-postserver (smtp.habo.net) kräver autentisering.
Om du har glömt ditt lösenord måste du kontakta oss för att få ett nytt. Vi skickar då kontouppgifterna i brev till den adress som finns registrerat på abonnemanget. Vill du ändra ditt lösenord gör du så här:
Servern kräver starka lösenord. Starka lösenord måste:
Observera att du måste vara bredbandskund hos HaboNet för att kunna ha en e-postadress från oss.
I denna guiden beskriver vi hur du gör för att lägga till ett e-postkonto på din iPhone/iPad eller din Androidtelefon. Beroende på vilken version du har i din telefon, kan din enhet skilja sig från nedanstående guider.