Felanmälan

Om din anslutning inte fungerar eller om du behöver support kontaktar du din tjänsteleverantör och gör en felanmälan. Om det krävs kontaktar din tjänsteleverantör oss på Habo Energi för eventuell åtgärd. Kan du inte lösa problemet själv ska du kontakta din tjänsteleverantör, du hittar kontaktuppgifter på habonet.se.


Är det en tjänst från HaboNet som inte fungerar kan du göra felanmälan direkt till Habo Energi på telefon 036-442 82 00 (kl. 07-16). Övrig tid SOS Alarm 036-12 13 82. 

Börja alltid med att starta om datorn eller den enhet som du använder. Kan du fortfarande inte surfa startar du om eventuell router, tv- och telefonibox. Nästa steg är att kontrollera så att kablarna sitter ordentligt och prova olika kablar. Kontrollera att utrustningen är strömsatt (att POWER lyser grönt). Scanna datorn efter virus - är skyddet uppdaterat? Prova att koppla på datorn direkt till stadsnätsboxen och se om internet fungerar, för att utesluta att problemet är stadsnätsboxen eller din dator. En guide för stadsnätsboxen kan du hitta här.

Man kan även med fördel använda vårt webbaserade system HelpDesk. Nyinkomna ärenden handläggs under ordinarie kontorstid.

Har du andra frågor om HaboNet är du, under kontorstid, välkommen att kontakta vår kundservice på telefon 036-442 82 00.