Felanmälan

Innan du felanmäler skall ni alltid kontrollera er egen utrustning först. Kontrollera alltid följande:

  • Virus (är skyddet uppdaterat? Scanna datorn efter virus)
  • Koppla bort eventuell router - koppla datorn direkt till stadsnätsboxen
  • Kontrollera nätverkskort och nätverkskabel (prova olika kablar)


1

Börja med att kontrollera om stadsnätsboxen är strömsatt. När den är klar att använda ska POWER lysa grönt och WAN-porten ska lysa gult/orange. Om den ej lyser kontakta Habo Energi för att se om det är fel på stadsnätsboxen. En guide för stadsnätsboxen kan du hitta här.

2
Kontrollera egen utrustning det vill säga kablage, router, dator osv. Om det inte fungerar, åtgärda själv. 

3
Om stadsnätsboxen och egen utrustning verkar ok, kontakta Habo Energi och gör en felanmälan.

 

Felanmälan kan göras mellan klockan 08-12 och 13-16 till telefon 036-442 82 00. Övrig tid görs felanmälan till 036-12 13 82 (SOS Alarm).

Har du andra frågor om HaboNet är du, under kontorstid, välkommen att kontakta vår kundservice på telefon 036-442 82 00.

 

Man kan även med fördel använda vårt webbaserade system HelpDesk. Nyinkomna ärenden handläggs under ordinarie kontorstid.


Support via TeamViewer
När vår supportpersonal ber er ladda ner TeamViewer, så är det här ni gör det. Klicka på bilden nedan för att starta nedladdningen.

Ladda ner HaboNet Support Ladda ner HaboNet Support