E-faktura

E-faktura innebär att du får du dina räkningar samlade hos din internetbank och därmed enkelt får kontroll och överblick på dina obetalda och betalda räkningar.

Vi skickar räkningen elektroniskt till din internetbank och du kan enkelt läsa, kontrollera och betala din faktura. Alla uppgifter som OCR-nummer, betalningsdag och belopp är förifyllda och kan inte bli fel. När du granskat din faktura väljer du konto för betalningen och godkänner med ett enkelt klick. Banken bevakar betalningen som vanligt och mottagaren får pengarna den dag som står i betalningen (förfallodagen).

Ansök om E-faktura 
Du anmäler dig till tjänsten via din internetbank. Anmälan ser lite olika ut på olika banker men tjänsten hittas oftast under e-tjänster/anmäl elektronisk faktura. Boxer kommer då upp i listan som ett av företagen som tillhandahåller e-faktura.

E-faktura fungerar för dig som idag betalar dina räkningar via internet genom Handelsbanken, Nordea, SEB, Skandiabanken, Danske Bank, ICA-banken, Länsförsäkringar Bank, Sparbanken Finn, Sparbanken Gripen, Swedbank samt Östgöta Enskilda Bank.

Om du byter bank och fortfarande vill ha E-faktura ska du först avsluta E-fakturan hos din gamla bank och sedan ansöka på nytt i den nya.