Inställningar för att lägga till e-postkonto i iPhone/iPad

I denna guiden beskriver vi hur du gör för att lägga till ett e-postkonto på din iPhone / iPaden.
Bilderna du kommer se är tagna för iPhone men sättet är detsamma för iPad.

 

1. Gå till inställningar i din iPhone.

2. Dra med fingret på skärmen tills du hittar E-post, kontakter, kalender.

3. Klicka på E-post, kontakter, kalender för att komma till nästa sida.

4. Klicka på lägg till e-postkonto.

5. I nästa steg får du flera val. Du ska välja "Annat" för att komma vidare.

6. På nästa steg väljer du "Lägg till e-postkonto"

7. I detta steg anger man för- och efternamn t.ex. (Susanne Svensson), sin e-postadress, lösenord och en beskrivning t.ex. "Mitt e-postkonto". Har du glömt ditt lösenord får du kontakta vår Kundservice och begära ett nytt.

8. I det första steget ska du välja vilken typ av e-post du vill skapa. Här väljer du IMAP.

(För att se fler inställningar drar du med fingret på skärmen för att komma ner till fler inställningar.)

8.1. Det är viktigt att du fyller i värdnamn och på de fält det står "frivilligt" skriver i e-postadress (användarnamn) och lösenordet som tillhör kontot.

8.2. När du känner dig klar klickar du på "Nästa" som du har längst uppe till höger.

9. På den sista sidan väljer du endast e-post och klickar på "Spara" längst uppe till höger.

 

Nu när ditt konto är skapat behöver du gå in under Inställningar - välja E-post, kontakter, kalender - klicka på ert e-post konto.

Välj igen konto och sen under Server för utgående e-post, klicka på SMTP smtp.habo.net

Välj Primär server och klicka.

Se till servern är grönmarkerad.

Server för utgående e-post :

Ange värdnamn: smtp.habo.net

Användarnamnet är ej frivilligt utan här ska ni fylla i er e-postadress samt även ange ert lösenord för e-postadressen.

Se till att SSL inte är markerat.

Autentisering: välj lösenord.

Ange serverport 587.

Och klicka på klar i högra hörnet.

 

Nu är allt klart och du kan nu hantera din e-post direkt i telefonen eller läsplattan.