Felanmälan görs alltid till er tjänsteleverantör, dvs. den leverantör ni till exempel köper Internetaccessen från. Vi sammarbetar med de tjänsteleverantörer som säljer tjänster i nätet och för att det ska vara enkelt för er som kund, vänder ni er alltid till tjänsteleverantören vid felanmälan. I de fall problemet finns i HaboNet kontaktar tjänsteleverantören oss för att lösa problemet så snabbt som möjligt.
Eftersom det i vissa fall är problem i nätet kan vi behöva kontakta er som kund för att t.ex. boka ett besök.
Ni hittar kontaktuppgifter till tjänsteleverantörerna på habonet.se.
Är det en tjänst från HaboNet som inte fungerar kan ni antingen göra en felanmälan till vårt webbaserade ärendesystem, direkt till Habo Energi på telefon 036-860 24 00 (kl. 08.00-16.30) eller övrig tid till SOS Alarm 036-12 13 82.
Oavsett om ni ringer till kundservice på telefon 036-860 24 00 eller använder vårt webbaserade system HelpDesk för felanmälan, måste ni lämna en utförlig felbeskrivning så det blir lättare för våra tekniker att behandla ert ärende på bästa sätt.
Har ni andra frågor om HaboNet är ni välkomna att kontakta vår kundservice på ovanstående nummer under kontorstid.