Felanmälan görs alltid till din tjänsteleverantör, dvs den leverantör du till exempel köper Internetaccessen eller TV-tjänsten från. HaboNet och de tjänsteleverantörer som säljer tjänster i nätet samarbetar. För att det ska vara enkelt för dig som kund vänder du dig alltid till tjänsteleverantören vid felanmälan. I de fall problemet finns i HaboNet, kontaktar tjänsteleverantören oss för att lösa problemet så snabbt som möjligt.
Eftersom det i vissa fall är problem i nätet kan vi behöva kontakta er som kund för att t.ex. boka ett besök.
Du hittar kontaktuppgifter till tjänsteleverantörerna i Tjänsteväljaren.
Är det en tjänst från HaboNet som inte fungerar kan du antingen göra en felanmälan till vårt webbaserade ärendesystem, direkt till kundservice på telefon 036-860 24 00 (kl. 08.00-16.00) eller övrig tid till SOS Alarm 036-12 13 82.
Oavsett om du ringer till kundservice på telefon 036-860 24 00 eller använder vårt webbaserade system HelpDesk för felanmälan måste du lämna en utförlig felbeskrivning så det blir lättare för våra tekniker att behandla ert ärende på bästa sätt. Målsättningen är att handlägga ärenden som har inkommit från företag så fort som möjligt.
Har du andra frågor om HaboNet är du välkommen att kontakta vår kundservice på 036-860 24 00 under kontorstid. Det går naturligtvis även att skicka mejl till info@haboenergi.se
Tänk på att fiberkablar kan vara känsliga. Behöver ni flytta eller på annat sätt påverka placeringen av inkommande fiber efter installationstillfället, måste ni höra av er till oss. Vi kan då göra ett besök hos er och bedöma vad som kan göras och vad vi eventuellt måste debitera för arbetet.