Felanmälan

Felanmälan görs alltid till er tjänsteleverantör, dvs. den leverantör ni till exempel köper Internetaccessen från.  Vi sammarbetar med de tjänsteleverantörer som säljer tjänster i nätet och för att det ska vara enkelt för er som kund, vänder ni er alltid till tjänsteleverantören vid felanmälan. I de fall problemet finns i HaboNet kontaktar tjänsteleverantören oss för att lösa problemet så snabbt som möjligt.

Eftersom det i vissa fall är problem i nätet kan vi behöva kontakta er som kund för att t.ex. boka ett besök.

Ni hittar kontaktuppgifter till tjänsteleverantörerna på habonet.se.

HaboNet

Är det en tjänst från HaboNet som inte fungerar kan ni antingen göra en felanmälan till vårt webbaserade ärendesystem, direkt till Habo Energi på telefon 036-860 24 00 (kl. 08.00-16.30) eller övrig tid till SOS Alarm 036-12 13 82. 

Oavsett om ni ringer till kundservice på telefon 036-860 24 00 eller använder vårt webbaserade system HelpDesk för felanmälan, måste ni lämna en utförlig felbeskrivning så det blir lättare för våra tekniker att behandla ert ärende på bästa sätt. 

Har ni andra frågor om HaboNet är ni välkomna att kontakta vår kundservice på ovanstående nummer under kontorstid.

Dela denna sidan
Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på email

Vart vill du logga in?

Välj någon av nedstående tjänst för att logga in på bostad eller el.