Felanmäl fiber

Felanmälan görs alltid till din tjänsteleverantör, dvs det företag du till exempel köper bredband eller TV-tjänsten från. Om du är bredbands- eller TV-kund hos oss på Habonet felanmäler du till vår kundservice, men testa först tipsen nedan så kanske du löser problemet själv.

  1. Börja med att starta om datorn eller den enhet som du använder. Om det inte löser problemet så gå vidare och starta om din router, tv- och telefonibox.
  2. Kontrollera att alla kablar sitter i ordentligt.
  3. Om du har möjlighet, prova att koppla din dator direkt till stadsnätsboxen för att se om internet fungerar då.
  4. Som sista åtgärd, starta om stadsnätsboxen genom dra ut sladden och låta den vara strömlös några sekunder.

Fortfarande problem?

Gör en felanmälan till oss. Du kan antingen göra den direkt i vårt helpdesk-system via länken nedan eller kontakta vår kundservice på telefon eller e-post. Oavsett vilket sätt du väljer så försök att så noga som möjligt beskriva vad som är felet och vad du själv testat för att lösa det så vi vet var vi ska börja.

Kontakta oss

Telefon

Ring oss vardagar 8.00-12.00

E-post

Skicka e-post dygnet runt

På plats

Boka en tid för ditt besök så får du bästa service.

Var vill du logga in?

Välj någon av nedanstående tjänster för att logga in.