Frågor och svar om elhandel

Logga in på Mina sidor  https://minasidor.haboenergi.se/login eller ladda ner appen ”Habo Energi” så kan du följa din elförbrukning.

Om du har ett fast avtal med oss skickar vi alltid ut ett erbjudande om förlängningsavtal i god tid innan nuvarande avtal upphör. Du kan också förnya ditt elavtal här på vår webbsida eller genom att kontakta kundservice. Om du inte gör något av ovanstående så övergår ditt avtal automatiskt till ett rörligt tillsvidare-avtal.

Ett månadsbaserat rörligt elavtal är den vanligaste formen av rörligt elpris och bygger på ett medelpris som sätts per månad. Ditt pris är alltså ett snitt över månadens priser. Med ett timpris sätts priset per timme istället för per månad – du får alltså ett nytt elpris för varje given timme på dygnet.

Elpriset sätts på börsen Nordpool och där kan du följa priset timma för timma. Du kan också se prisutvecklingen på Mina Sidor eller i vår app. Tänk på att priset på Nordpool är det pris elhandelsföretagen betalar för elen, sen tillkommer moms samt elhandelsföretagets tillägg för att täcka sina kostnader.

Du ser elavtalet på sidan 2 på din faktura, genom att logga in på Mina Sidor och titta under ”avtal” eller i Habo Energi-appen under ”avtal”. Du kan givetvis också höra av dig till kundservice så hjälper vi dig.  

Om du vill säga upp ditt elavtal, kontakta vår Kundservice.

Nej. Elavtalet är kopplat till anläggningsadressen. Om du flyttar måste du därför avsluta ditt befintliga elavtal på nuvarande adress och sedan teckna ett nytt elavtal till din nya adress.  Du kan inte heller överta ett befintligt elavtal. Det tidigare avtalet måste avslutas och du teckna ett nytt.

Kontakta oss

Telefon

Ring oss vardagar 8.00-12.00

E-post

Skicka e-post dygnet runt

På plats

Boka en tid för ditt besök så får du bästa service.

Var vill du logga in?

Välj någon av nedanstående tjänster för att logga in.